ML6038
محصول جدید
از روزهای پرمخاطره و پرهیجان اولین پروازها تا به امروز كه پرواز از این سو به آن سوی جهان به اندازه سوار شدن به یك ماشین عادی شده، تاریخی پر از حادثه و اكتشاف سپری شده و این مستند آن را به صورت گاهنگاری كامل به شما نشان میدهد. تاریخ صنعت هوانوردی و سرگذشت مردان و زنانی كه بیشترین تاثیر را برآن گذاشتهاند.
این مستند هفت ساعته در سه DVD و در هشت قسمت ساخته شده است
این محصول در انبار موجود نیست
تاریخ در دسترس بودن
تولد پرواز – تاریخ كامل هوانوردی
از روزهای پرمخاطره و پرهیجان اولین پروازها تا به امروز كه پرواز از این سو به آن سوی جهان به اندازه سوار شدن به یك ماشین عادی شده، تاریخی پر از حادثه و اكتشاف سپری شده و این مستند آن را به صورت گاهنگاری كامل به شما نشان میدهد. تاریخ صنعت هوانوردی و سرگذشت مردان و زنانی كه بیشترین تاثیر را برآن گذاشتهاند.
این مستند هفت ساعته در سه DVD و در هشت قسمت ساخته شده است
دریافت کننده :
* فیلدهای مورد نیاز
یا انصراف
قسمت اول: پیشتازان پرواز
داستان پرواز داستان رویایی است كه هزاران سال در قلب اجداد ما زنده ماند تا سرانجام به حقیقت پیوست. این قسمت داستان تلاش و كوشش برای رسیدن به رویای پرواز است. و سالهای اولیه صنعت هوایی و دستاوردهای آن را نمایش میدهد.
در اوایل قرن بیستم و در اولین تلاشها برای پرواز ظاهراً هیچ محدودیتی در تخیل مخترعین وجود نداشت و البته اغلب این تلاشها شكست میخوردند. اما داستان پرواز به گذشتههای دورتر باز میگردد از زمان لئوناردو داوینچی و طرح چترنجات او، و بعد به سال 1783 و پرواز با بالون توسط برادران مونگلفیه، آنها توانستند با یك بالون هیدروژنی به مدت 25 دقیقه فاصلهای معادل 9 كیلومتر را در ارتفاع 900 متری پرواز كنند. زیبایی بالون در آسمان همه را شگفتزده میكرد. اما بسیار خطرناك نیز بود. در سال 1785 اولین كسانی كه در پرواز بالون كشته شدند دو فرانسوی بودند. 12 سال بعد André-Jacques Garnerin اولین سقوط موفق با چتر نجات از یك بالون را با موفقیت انجام داد. در جنگ داخلی آمریكا از بالون برای رساندن تداركات استفاده شد. ائلین بالونها كاملا وابسته به جهت وزش باد بودند و تنها بالا رفتن و به زمین نشستن در اختیار خلبان بالون بود. در سال 1852 هنری گیفورد Henri Giffard اولین بالون هدایت شوند با موتور بخار را ساخت و توانست به حداكثر سرعت 8 كیلومتر در ساعت برسد در سالهای بعد بالونهای هدایت شوند هر چه بهتر شدند و در ادامه ...
...قسمت دوم: خلاقیت و ابتكار پس از جنگ اول جهانی
این قسمت چند دهه اول صنعت هوانوردی را بررسی میكند زمانی كه موفقیتهای بزرگ ، شكستها و فاجعههای دلخراش یكی پس از دیگری روی میدادند. برای پرواز با هواپیماهای اولیه شهامت و مهارت زیادی لازم بود و ماجراجویان به آسمان چشم دوخته بودند تا با كمك صنعت نوپای سینما شهامت و تواناییهایشان را به اطلاع همه مردم جهان برسانند. مردان جسور و دیوانه بدون هیچ ترسی بر روی بالهواپیما سوار میشدند و در آسمان از روی یك هواپیما بر روی هواپیمای دیگر می پریدند. در این سالها شكستن ركورد، عبور از اقیانوس و رفتن به قطب رویای خلبانان و ماجراجویان بود.
قسمت سوم: پیشرفت در صنعت هواپیمایی
سالهای بین 1910 تا 1930 مهندسین و مخترین با سرعت زیادی باعث پیشرفت هواپیماهای میشدند. یكی از آنها كه بیشترین تاثیر را داشت "آنتونی فوكر" مهندس و طراح آلمانی بود. به تدریج ساخت هواپیما از دورهای كه اشخاص برای خود هواپیما می ساختند وارد دورهای شد كه پیچیدگی و تجهیزات زیاد هواپیما باعث شد تا ساخت هواپیما نیاز به گروهی از متخصصین و مهندسین داشته باشد.
قسمت چهارم: اولین خطوط هوایی تجاری
پس از جنگ جهانی اول اولین پروازها برای مقاصد تجاری راه افتادند.و بهتدریج پرواز بخشي از زندگی مردم میشد. این قسمت نگاهی دارد به پیدایش اولین خطوط هوایی مسافربری و تجاری و پیشرفت صنعت هوانوردی تجاری.
قسمت پنجم: توسعه و كاربرد هواپیماهای دریایی
اولین هواپیماها از روی زمین برخواستند اما خیلی زود مهندسین دریافتند در صورت استفاده از دریا نیازی به باند فرود نخواهند داشت و مسافتهای طولانیتری را طی خواهند كرد در سال 1910 "هنری فابخ" فرانسوی اولین هواپیمای دریایی را ساخت. در آن زمان همه شیفته هواپیماهای دریایی شده بودند و تصور میكردند این نوع هواپیماها آینده این صنعت هستند. معروفترین آنها هواپیمای مسافربری "دورنیر" با ظرفیت هفتاد مسافر بود كه در سال 1925 مشغول به كار شد
Dornier Do X دورنیر دی اُ اكس
قسمت ششم: توسعه هواپیماهای جت
دهههای اول بعد از جنگ جهانی دوم زمان حكمرانی صنعت هواپیمایی انگلستان بر جهان بود. هواپیماهای مسافربری انگلستان به نام "كامت" Comet حكمران آسمان بودند و رقیب آنها تپولوفهای روسی. اما در سال 1958 هواپیمایی آمد كه از همه رقیبانش برتر بود. بویینگ 707 نسبت به رقیب بریتانیایی هواپیمای "كامت" 70 درصد قدرت بالاتر موتور، ظرفیت حمل 179 مسافر و ظرفیت سوخت دوبرابر بیشتر داشت این هواپیما با اینکه نخستین جت مسافری نبود ولی نخستین جت مسافری بود که موفقیت تجاری یافت و عصر جترا آغاز کرد.
قسمت هفتم: صنعت هوایی پس از جنگ جهانی دوم
سالهای 1950 تا 1960 زمان فراگیر شدن صنعت مسافربری و شكلگیری فرودگاههای بینالمللی به شكل امروزه بود. هر چه بیشتر درباره مزایای سفر با هواپیما تبلیغ میشد. در همین زمان بوینگ 737 وارد عرصه رقابت شد و تسط خودش را بر آسمان ثابت كرد. در این قسمت شاهد تصاویر بسیار زیبایی از هواپیماهای آن زمان و همچنین از زندگی و فرهنگ مردم خواهید بود. در سال 1954 تصور میشد كه هلیكوپتر بزودی جانشین هواپیاهای مسافربری میشوند. در همین سال اولین پرواز هلیكوپتر مسافربری از لندن آغاز شد.
قسمت هشتم: توسعه فرودگاهها و صنعت مسافربری
اولین خطوط هوایی بیشتر از هر چیزی به فكر چیزهای ضروری بودند. اما با فرگیرتر شدن صنعت مسافربری راحتی و خدمات رفاهی به یكی از موضوعات اصلي بدل شد. در این قسمت پیشرفتهای صنعت مسافربری بررسی شده بویژه در زمینه خدمات رفاهی. همچنین نگاهی دارد به مهمانداران هواپیما، نحوه استخدام آنها در كشورهای مختلف و...
برای آشنایی بیشتر با این مستند زیبا و كامل و خواندن نظرات بییندگان آن به لینك زیر در سایت آمازون رجوع كنید
http://www.amazon.com/Birth-Flight-History-Civil-Aviation/dp/B004132I3E
نام لاتين | Birth of Flight |
تعداد و نوع DVD | سه عدد DVD5 |
تصوير | 4:3 |
زبان | انگلیسی |
زيرنويس | ندارد |
مدت زمان | هفت ساعت |
سال انتشار و يا ساخت | 2010 |
كد محصول | ML6038 |
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.