خطر! طوفان خورشیدی نمایش بزرگتر

خطر! طوفان خورشیدی

AS6025

محصول جدید

بررسی طوفان‌‌های خورشید ، علت آن و تاثیرات مخربی كه بر زمین دارد بویژه بر شبكه توزیع برق و ارتباطات. ذرات باردار منتشر شده در اثر طوفان خورشید در مسیرشان هر وسیله الكتریكی را دچار مشكل می‌كنند

جزییات بیشتر

50,000 ریال

ابرهای گاز داغی که در فوران‌های تاج خورشیدی از خورشید خارج می‌شوند، طوفانی از ذرات یونیزه پرانرژی را تشکیل می‌دهند که می‌تواند ماهواره‌ها را بسوزاند، شبکه‌های انتقال برق و مخابرات را با اختلال روبرو کند و فضانوردان را به‌ کام مرگ بفرستد. پیش‌بینی این طوفان‌ها کار آسانی نیست، زیرا هر فورانی در تاج خورشیدی به وقوع طوفان ذرات منجر نمی‌شود. ستاره‌شناسان حدس می‌زنند چاشنی وقوع این طوفان، جهت‌گیری میدان مغناطیسی ابر فوران ‌یافته باشد.

زمانی كه بیشترین لكه‌های خورشید بر سطح این ستاره نمایان می‌شوند به دلیل فوران‌های بزرگ تاج خورشید و طوفان‌های خورشیدی انرژی بالایی توسط خورشید رها می‌شود كه اثرات گوناگونی بر زمین دارد. در ماه سپتامبر 1859 یكی از بزرگترین طوفان‌های خورشید باعث آتش سوزی ایستگاه‌های تلگراف و چند ساختمان شد.

توفان های خورشیدی (Solar wind) جریانی از ذرات یونی (پلاسما) انرژی دار را منتشر می‌كنند. همین توفان های خورشیدی هستند که در برخورد با سطوح فوقانی جو زمین باعث ایجاد شفق قطبی و حتی گاهی تداخل جریانهای برق و سیستمهای ارتباطاتی می‌شوند. ذراتی که به زمین برخورد میکنند عمدتاً متشکل از پروتون، الکترون و ذرات آلفا (هسته هلیوم)، به صورت پیوسته به بیرون از خورشید جریان دارند.

نام لاتين Danger! Solar Storm
تعداد و نوع DVD یك عدد DVD5
تصوير 16:9
زبان انگلیسی
مدت زمان 60 دقيقه
سال انتشار و يا ساخت 2004
كد محصول AS6025

تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

یک نقد بنویسید